Some-katsaus, osa 14

Olympialaisten kohokohdat Facebookissa

Rion Olympialaiset tulevat näkymään vahvasti somessa. Tv-kanava NBC tuottaa Facebookille ja Instagramille erityisiä Olympialaisten kohokohta-videopätkiä. Kanava tekee myös yhteistyötä Facebookin live-streamaus alustan kanssa esittääkseen urheilijoiden ja kommentaattoreiden haastatteluja. Mashablen mukaan NBC tuottaa päivittäin kahden minuutin koosteen päivän tapahtumista. Videot näkyvät USA:n Facebook-käyttäjille NBC:n Facebook-sivulla. Varsinaisia urheilusuorituksia ei tulla näkemään somessa livenä vaan ne on edelleen rajoitettu tv-kanaville. Lue lisää

Instagramilta ohjevideoita yrityksille

Instagramin uudet brändiprofiilit ja analytiikkatyökalut ovat pian kaikkien käyttäjien ulottuvilla. Uudet ominaisuudet tulevat muuttamaan alustan käyttöä, minkä vuoksi kanava tuottanut sarjan videoita, jotka ohjeistavat uusien yritysspesifien elementtien käyttöön. Videoiden avulla saa helposti luotua yritykselle Instagram-tilin, opeteltua analytiikkatyökalun käyttöä ja tekemään mainosjulkaisuja. Lue lisää

Pokémon Go näkyy myös somessa

Heinäkuussa julkaistu Pokémon Go -peli on villinnyt ympäri maailmaa. Miljoonat ihmiset ovat ladanneet mobiilipelin, jossa tavoitteena kerätä Pokémon-hahmoja liikkumalla puistoissa ja ympäri kaupunkeja. Käyttäjäryhmä ei koostu vain nuorista vaan myös aikuiset osallistuvat aktiivisesti Pokémon-jahtiin. Peli näkyy suosion myötä vahvasti myös sosiaalisessa mediassa, alla Social Media Today:n vinkkejä Pokémon Gon:n tehokkaaseen hyödyntämiseen somessa:

  • Tunnista ja hyödynnä kekseliäitä hastag-merkintöjä Esimerkiksi PETA on kehittänyt oman eläinten (ja Pokémonien) vapauttamiseen viittaavan #GottaFreeThemAll -vastamerkinnän suositulle #GottaCatchThemAll-merkinnälle.
  • Kannusta ihmisiä kokoontumaan Yritykset ovat lähteneet mukaan Pokémon Go villitykseen vinkkaamalla lähellä olevista Pokéstopeista ja Pokégymeistä.

Lue lisää